Ett dygn på järnvägen..

Halv elva igår förmiddag skulle vi åka iväg till Krylbo, det första jag får höra är att det är krångel i Hallsbergmed frusna växlar och skit och bara ett spår att köra på och i Frövi så hängde ett GC-tåg ut i båda ändar och va allmänt i vägen. Det innebar att vi hade ny avgångstid halv fyra på eftermiddagen istället. Det va väl inte hela världen, då hade vi tid att växla om några vagnar i tåget för det hade tydligen blivit fel när det hade varit nere i Göteborg. Vi kom förstås inte iväg förrän närmre fem-sex. Då kom vi fram till Hallsberg och där fick vi sitta och titta på en röd signal i nån timme. Vi såg även ytterligare en orsak till varför dom hade krångel, ett urspårat lok. Till slut som en blixt från klar himmel så fick vi massa grönt och det blev till att krypa genom hela driftplatsen. Efter det så gick det ganska bra vad gäller att får köra men då upptäcker vi att tåget läcker luft. Att bromsa gick fint men att få loss på kalaset va värre, det va svårt att hålla trycket uppe och kompressorn gick väl i ett kör från Hovsta. 
Bromskrångel + hastighetsnedsättning + skyddssektion = halvsvettigt, när man inte är van... 
Vi kom fram till Krylbo och ställde ifrån oss loket halv två på natten. Jag är ganska säker på att jag somnade strax innan jag la huvudet på kudden.

I morse klev vi upp, startade loket och så ringer dom från lastningsterminalen... "Sorry, vår truck funkar inte. Det kommer ta minst 1½ timme att ladda den innan vi kan börja jobba". Det va bara att gå tillbaka till lägenheten och glo lite på tv. Passade på att sova ikapp lite eftersom sömnen blev lite kort på natten. Det blir en del telefonsamtal fram och tillbaka för hur vi skulle göra. Vid halv ett kurrade magen så det blev lite lunch på lokala kinarestaurangen.. Sen kommer slutligen beskedet om att eftersom vi inte kan får våra vagnar i tid för att köra dom till Västerås och för att Hallsberg inte tänker slå upp portarna för trafik förrän tidigast klockan tio på kvällen, så ställs vårt tåg in.
Jag klev av bussen strax efter sju och nu sitter jag här i soffan och samlar ork för att ge mig ut imorrn igen!  


Kommentarer
Postat av: Sofie

Tjohej!

Efter att barnen lagt sig så har jag varit i ide så glömde hela bort att ringa dig. Testar att ringa dig imorgon! =)

Tjohej!

2010-02-24 @ 22:34:28
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/
Postat av: Sofie

Och stavar och skriver som en kratta gör jag också ;)

2010-02-24 @ 22:34:58
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0