Grattis farfar..

Idag är det alla hjärtans dag och idag skulle min farfar ha fyllt år om han fortfarande levt.

Jag tänkte bara visa er mitt fynd jag gjorde igår på en secondhand affär i Karlstad. Jag norpade åt mig den mitt framför en dam som också kollat in den. Det gäller att va snabb ibland. Det är gammalt silver vad nu det innebär och jag gav 95kr. Jag har hittills bara fått reda på att det är importerat till Sverige nån gång innan 1988 enligt kattfot-symbolen... Det är faktiskt lite spännande att leta information =) Av själva halsbandet att döma så ser det inte ut att va värst gammalt så det är säkert från 80-talet nån gång.. fin årgång =P



Oval kattfotstämpel betyder importerat till Sverige innan 1988. Men stämpeln bredvid skulle kunna va ortstämpel för Stenungsund.. fast jag är osäker eftersom det är ränder i den också..


835 står för silverhalten har jag förstått men den andra.. tillverkarens stämpel? Nån som vet var man ska leta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0