Manboy kontra riktiga män

Sitter här i godan ro och surfar runt på vida webben och lyssnar lite förstrött på melodifestivalen i bakgrunden. Det märks så väl vilken musik som är "serie-tillverkad" och vilken som skrivs lite mer privat eller vad man ska säga. Jag har tröttnat på melodifestivalen.. det blir bara mer och mer tragiskt.. men jag brukar ändå ha på det i bakgruden om jag är hemma för jag är alldeles för nyfiken på vad vi har vaskat fram..
I kvällens progam så kan jag bara säga att Sverige gillar massproducerat. Fram med Findus microlåda bara! Andreas Jonsson och nåt litet knyte på 19 år..
Själv gillade jag Orsa spelmän bäst. Sen va det nån tjej som hette Pauline elle nåt som också hade en ganska bra låt..
En lite kul grej med årets melodifestival är dock Dolph Lundgren. Jag har alltid tyckt att han verkar va lite av en typ. Stel och dryg och "jag-spelar-minsann-hårding-på film"-dräggig. Men killen kan faktiskt driva med sig själv. Han va rent ut sagt rätt kul... märkligt.

OS ha ju börjat nu med och idag så har jag (för första gången) sett skidskytte. Ett gäng tjejer med superkondis och väldigt odarriga händer som ränner runt i ett spår. Jag är lite orolig.. Mitt idrottsintresse har alltid varit försvinnande litet. Det enda jag egentligen följt mer eller mindre har varit elitserie-hockey. Sen nåt år tillbaka så har fotboll börjat smyga sig in i synfältet och även lite hockeyallsvenskan...(fast det skyller jag på en del gamla FBK-spelare...) hallå, jag tittar just nu på OS... vad blir det? Bör jag vara orolig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0