Tänk va en klippning kan göra..

Idag gick jag till stans nya frisersalong. Lite spännande med tanke på att man inte hört nåt om dom än. Men va fan, man måste ju chansa.. Jag är hur som helst nöjd. Lite bekymmersamt va det dock eftersom alla kommer från Irak eller nåt liknande och kvinnan som klippte mig kunde inte så mycket svenska, men ägaren va med och kollade så att hon förstod vad jag ville ha. Nu va det ju inte så att jag skulle ha nåt avancerat, bara klippa av några centimeter på längden och fixa till luggen. Men jag såg även de tjejer hon klippte innan mig med mer frisyr och de blev jättebra de också..
Det är märkligt ändå hur mycket friskare och lättare håret känns bara för att man klipper det lite =)
Efter det va jag upp till syrran och fikade lite och fick se hennes yngsta dotter i Jekyl & Hyde-mode. Strålande glad i några minuter och sen grinig som satan i nästa. Hysteriskt kul. Men det behövdes bara en snuttefilt och en säng så sov hon som en stock.

Just nu sitter jag och tittar på curling, Sverige-Kina damer. Jag skulle faktiskt villja prova, det känns som en "sport" jag skulle kunna klara av, inget springande eller hoppande till höger och vänster. Bara precission.

Det är ingen därute som rår över vädret förresten?? Jag ska ut och köra tåg imorrn som sagt och jag vill verkligen inte ha det här jäkla ovädret. Klass 2-varning för fasen! Det är som upplagt för igensatta växlar och fanstyg.. Får komma ihåg att packa extra smörgås till imorrn, man vet ju aldrig om man blir ståendes nånstans i evigheter..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0