Då va man här igen då..

Tillbaka i Hallsberg, mol allena. I vanliga fall så skulle det väl finnas ett par stycken från klassen som övervintrat helgen här men nu har vi ju haft praktik så jag vet inte hur dom tänker dyka upp. Jag har inte sett nån av dom än iaf.. kanske dyker upp i tv-rummet om en stund.. Jag hade dock en välkomnande skara i mitt rum när jag kom, eller närmare bestämt, i min toalett. Jag gick in i badrummet för att spola lite i kranarna och i toaletten för det har ju stått oanvänt i fem veckor lite drygt. Men vad får jag se? Till att börja med att det är en äckel-beläggning i toan, och jag fattar inte varför för den va sop-ren när jag åkte. Men det va inte det värsta, det låg en hel hög med små smala fula vidriga maskar längst ner. Levande!! Jag höll på att kräkas. Jag tänkte att nu har nån jävel varit härinne och använt min toa, inte spolat och dessutom haft mask! Jag va två sekunder från att ringa bostadsbolagets journummer när jag kom på att det kan va bra att googla möjliga teorier först. Sagt och gjort. Jag hittade tillslut något som på engelska kallas horsetail worm, ofarliga för männsikor, bilderna stämde överens med monstren i min toa. Tydligen så är det nåt som kan förekomma om man slänger döda insekter i toan etc.. dom bor nämligen i såna. Nu har jag förvisso inte gjort det men den här kåken jag bor i är fallfärdig och vattenrören låter och har sig bortemellan så det är inte omöjligt att det kommer från systemet i sig.. Men var kom all smuts ifrån? Hade maskarna med sig det? Är det gamla maskar som dom ätit på?? Har bostadsbolaget varit inne i mitt rum för att fixa nåt medan jag va borta och använt min toa??
Jag har nu spolat toan tre gånger - med papper, städat ur den med rengöringsmedel och spolar två gånger till.
Frågan är om man ska våga använda den nu, tänk om dom återvänder? Tänk om det inte är horstail-monster utan andra RIKTIGA monster som man blir sjuk av...

Här är en bild på dom i alla fall så ni kan bli lika illamående som jag är.. urk.. ÄCKLIGT


Kommentarer
Postat av: Sofie

Näh men fyfan. Nu känns det inte alls lika bra att komma tillbaks. Tänk om det är så i min med?! Usch, fyfan då kommer jag stå och kissa :)

Syns imorgon vilket fall!

Tjohej tjejen!

2010-01-17 @ 21:09:05
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/
Postat av: Jimmy

Det där verkar ju helt sjukt ju. Ser ut som vanliga maskar. Nån måste väl ha slängt i dem? Skumt som 17!

2010-02-17 @ 18:09:02
URL: http://snyggfarsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0