Facebook eller inte?

Det va en gång för länge länge sedan, en tjej som hade ett konto på Facebook. Där spenderade hon några minuter ett par gånger i veckan för att hålla kontakt med sina vänner och bekanta. Allt var bra och roligt tills det helt plötsligt blev en översvämning av meningslösa applikationer och invites till än det ena och det andra. Till slut gick det inte att logga in innan man fick en massa onödig information om grupper för "anonyma knypplare", "stöd lilla Lisa som bara har ett ben och bor i en liten håla i USA" eller "ungdommar mot hemläxor!". Det blev outhärdligt och det fanns bara en utväg, att avluta kontot och aldrig mer se tillbaka. Sagt och gjort..
Nu är det så att skiten har spridit sig så att massor med människor jag vill ha kontakt med i fortsättningen har Facebook.. och chansen att vi kommer hålla någon form av kontakt via telefon är försvinnande liten... Den stora frågan är alltså, ska jag skaffa skiten igen? Har Facebook utvecklats något sen jag va där sist, dvs för något år sedan.. Kan man filtrera bort det man inte vill veta? Någon därute som kan svara? Mycket tacksam i så fall..  


Kommentarer
Postat av: Carina

Kan ju bara säga att det vore himla nice om du skaffade det igen. Och man kan blocka applikationer. :) vet inte om man måste få en förfrågan först men...

2010-01-11 @ 19:19:11
Postat av: Sofie

Jo skaffa skiten igen! Jag finns ju där :)

Och det går ju att sumpa det igen om du inte tycker om det. Jag skickar inget sånt där vidare, grejar med väldigt lite sånt själv med.

Synes på måndag =)))

2010-01-12 @ 16:20:56
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0