Händelserik vecka det här..

Ja, vad har hänt sen sist? Jag fick en smarrig lunch (naturligtvis) hos Tirres föräldrar. Mycket skratt och lite skvaller =) Sen drog Tirres lillasyster fram en fyrhjuling som jag naturligtvis va tvungen att ta en liten provtur med. Så roligt! Det blev till och med lite bildbevis men det tänker jag inte dela med mig av här..
På kvällen va det studentfirande. Det va svägerskans dotter som pluggar på annan ort som gick ut. God mat och motion. Det va längesen jag spelade brännboll kan jag säga och jag va precis lika kass på det som förr. Jag kan verkligen inte träffa en tennisboll med en träbit.. det går inte.

Praktiken i veckan va en ny tripp till Kiruna. Det blev en nagelbitare. Vi va ungefär sju timmar sena upp, klockan åtta på morgonen. Normalt ska man dra tillbaka runt sju på kvällen men det höll på att gå så illa att vi inte skulle fått dra iväg förrän fyra morgonen därpå pga banarbeten. Skickligt manövrerande från trafikledningen misstänker jag så sköt dom på det lite så vi kunde åka strax innan tio på kvällen. I slutändan blev vi "bara" ett par timmar sena till Kristinehamn. Väl där så blev det ett möte med chefen för Tågab med väldigt gott resultat =)

Fredag va det dags för nästa studentfirande. Kusin André va det den här gången som sa tack och hej till skolan. Han såg väldigt nöjd ut med det. Stod utanför skolan och lyssnade när de sjöng(?) "sjung om studentens..." och sen bar det av hem till moster för lite käk och mera skratt.

Nu är ju veckan snart slut och jag hade nog inte tänkt så göra så värst mycket nyttigt idag.. Kanske göra slag i saken och plugga lite...? Men först en tur ut i det hyfsat varma vädret..

Tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0