Kiruna

Ja, här sitter jag nu, mitt i Kiruna.. antar jag. Utsikten från fönstret är gruvan, eller en del av den i alla fall för den är väldigt stor. Jag har tagit lite bilder och så men eftersom jag inte sitter vid min egen dator så får dom vänta till senare. Vi kom fram vid ett-snåret i natt och då lyste solen fortfarande så fint  över bergen. Den gick aldrig ner riktigt. Tur att det är tjocka gardiner i fönstren. I morse släpade jag mig upp till frukosten och sen bar det av ut på byn för att glo lite och ta lite bilder. Vi knatade faktiskt ner mot lokstallet och jag... ja det är tyvärr sant.. Jag tog kort på ett tåg, som jag inte kört... Men det va ju ett malmtåg, så jag tyckte inte det va nån mupp-varning på mig. Det va ju mest för att visa en del som jag vet skulle slå mig i skallen om jag inte tagit kort och visat när jag kommer hem.. Maffigt va det i alla fall. Resten av korten är hur som helst på lite allt möjligt här i stan.. 
Nu ska jag gå och lägga mig i nån timme igen innan det är dags att gå och äta lite. Om allt går som det ska så åker vi härifrån runt sju ikväll, bäst att få lite vila.

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0