Tillbaka från vildmarken

Jag hade med mig för mycket mat, för mycket frukt och för mycket godis. Hellre det än tvärs om. Jag kom tillbaka ett i natt, sju timmar senare än tänkt. Vi blev ståendes nio timmar i Bastuträsk på grund av en urspårning längre bort. Inte så jätte kul kanske men vi la oss och sov några extra timmar så det va inte hela världen. Hur som helst så va det en rolig tur. Jag fick va med om en hel del och även lite nya fel osv.. Men det som kanske va roligast med hela turen va hur mycket jag faktiskt märkte att jag kunde. Jag är inte färdig på långa vägar och påstår inte att jag är skitbra men jag kan faktiskt köra tåg! Jag behövde inte vägledning hela tiden utan klarade mig ganska bra själv =) Jag är stolt över mig själv. Bra betyg fick jag i LIA-handboken också. 
Norra Norrland är verkligen vackert när man börjar komma upp bland alla berg. Kiruna va jätte kul att se. Jag hade gärna stannat där uppe mycket längre och utforskat ordentligt. Blåste som satan dock men det är ju bara att klä sig ordentligt. Allvarligt, om ni får tid över, eller ännu hellre ta er tid. Istället för att resa till Grand Canaria eller liknande, res genom Sverige, det är ett väldigt vackert land. Jag tänker definitivt göra det så fort jag får råd.
När jag ändå va i Kiruna så passade jag på att handla lite. Jag köpte souvas, renfilé och rökt torkat renkött. Nog för att man kan få tag på renkött även i butikerna här nere men jag vill ha från källan så att säga. Jag har inte ens börjat gnaga på det torkade köttet än bara för att jag inte vill slösa på det. Jag vill att det ska räcka så länge som möjligt, det ska med till Hallsberg.

Nu ska jag titta på Skavlan, det kan va riktigt kul ibland.


Det här är bara en bild från mitt hotellrum i Kiruna, men det är tyvärr taget med min skruttiga mobilkamera och gör verkligen inte verkligheten rättvisa. Åh, ni skulle ha sett solnedgången!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0