vågor och rutschkanor

Idag va vi som planerat i Gustavsviks badhus. Dom hade byggt om massor sedan jag va där sist.. för typ sju år sen... Jag hann inte ens med att prova allt för vi hade ju en lite för ung donna med oss som man inte bara kunde lämna vind för våg (haha). Men vi hade nog att göra ändå. Jag och syrran klagade inte värst på att va i barnpoolerna för där va vattnet mycket varmare och skönare.. Det gällde bara att inte tänka på vad barn gör och inte gör i vattnet... huu... Men med så mycket klor så överlevde man nog.. Filippa va tokig i rutschkanorna och arbetade sig upp från den allra minsta i den pyttelilla basängen till några större och försökte få sin mor med på att åka en jättebrant i avdelningen hon va för ung för. Det gick inte så bra för syrran tyckte den va läskig så det blev inget med det.. Och jag vågar definitivt inte, jag är höjdrädd. Utomhuspoolen va också väldigt rolig, speciellt som hon inte bottnade själv utan fick hänga och klänga på oss istället. "Simma däråt! Nu däråt!" Man fick ett riktigt workout-pass =P Tyvärr så lyckades jag och Filippa halka påväg ut från omklädningsrummet och jag drog i armbågen av bara satan. Jag trodde jag skulle krevera så ont det gjorde. Korven klarade sig hur bra som helst som tur va och skulle va snäll och hjälpa mig upp. Det måste ha sett hur kul som helst ut för de som va i närheten, liten tjej på 50cm försöker dra upp den här stora klossen =)
När det va dags att åka hem så tyckte hon att vi kunde åka till nästa badhus på en gång och va allmänt smågrinig över ditt och datt, men det tog inte ens fem minuter från att jag startade bilen till att hon somnade. Jag förstår henne, jag blev helt slut jag med.. därav har jag parkerat mig i soffan större delen av kvällen och det ser inte ut som jag kommer orka ur den i närmsta taget =P

tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0