Muppar överallt!

Idag va det en tur till Hällefors på schemat. Det gick väldigt bra faktiskt. Banan är väldigt varierande med backar så jag tycker det kan va lite bökigt att hålla jämn hastighet ibland. Speciellt som vi brukar köra Tmy och den växlar ner om man lägger i körläge noll, vilket man gör när man bromsar, och då har jag lätt att tappa mer fart än jag tänkt mig för att maskinen inte orkar öka fort nog.
Hur som helst, det gick bra och jag fick till och med lite beröm av en av växlarna =)
(Jag såg även lite sviter efter min förra Hällefors-tur :/ )
 
Men nu till överskriften; Det stod muppar överallt längs banan! Jag pratar förstås om tågmuppar, inte dom av Jim Henson. Jag fick faktiskt tuta på ett par stycken som sprang över rälsen för att komma åt att fota bättre. Vi va tidiga så dom va väl inte beredda. Men allvarligt, hur jäkla viktigt kan det va att ta kort på ett tåg? Tänk om nån av dom snubblat och blivit liggande över spåret? En hängde faktiskt till och med i ett träd och fotade när jag körde över en liten bro... Nötter.. Danska nötter va det dessutom, såg vi på reg-plåtarna på bilarna. Jag fattar verkligen inte vad som är så roligt med tåg, alltså, jag tycker det är kul att köra men jag sitter inte och dagdrömmer om gamla diesellok och grejer..

Resten av dagen har varit väldigt slapp. Försökte sortera lite i hobbyrummet men det gick sådär.
Istället gjorde jag en supersmarrig ugnspannkaka med bacon, letade fram lite sommarkläder och åt ute på balkongen i det varma soliga vädret. Nice =) Lagom till att jag ätit klart och tagit upp en bok så mörkar det på lite och det hörs ett dovt muller, sen började det regna.. Det va gött så länge det varade i ala fall.

Nu ska jag se färdigt på hockeyn, ser ju bra ut än så länge..

tjo


Kommentarer
Postat av: Sanna

Från och med idag kommer jag i framtiden enbart att åka med tågAB!!!! =)

2010-05-20 @ 23:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0