Musöron överallt!

För er som inte vet vad musöron är, så kan jag tala om att det är när björkarna börjar få nya löv. Det ser ut som små musöron när de spricker ut. Min farmor sa alltid så i alla fall och det en av hennes favorithändelser under året. Jag blir lika glad varje gånga jag ser dom. =) Det är så skönt att det börjar bli varmare och ljusare längre på kvällarna. Det känns som man orkar så mycket mer av någon anledning.

Apropå musöron förresten... Satt i solen förut i godan ro när jag kände att det kittlade lite på baksidan av vaden. Fan, tänkte jag, det är säkert en jäkla spindel som krupit in i byxbenet. Jag är verkligen inte förtjust i spindlar men jag håller på att bli av med den värsta skräcken så jag tänkte försöka härda lite och inte få stöll-panik på en gång. Men så kittlade det till nästan upp i knävecket och kändes betydligt större så då började det bli riktigt obehagligt så jag nöp tag i tyget så det inte skulle krypa längre upp. Vid det här laget är jag inte riktigt lika lugn. Vi skakade lite i byxbenet för att se om den "trillade" ut och det gjorde den verkligen. Men det va ingen spindel, det va en liten mus!! Såna är jag inte rädd för så det va en lättnad. Det ledde i alla fall till en hel del skratt, som en del av er kanske kan gissa sig till =P


Kommentarer
Postat av: Sofie

Näh men fyfan. Jag hade dött. Tur att du är coolare då ;)



Det går bra, tror jag. Iaf att den är här i din. Ska tänka lite på om den får vara på klassens men den kan vara kvar så länge.



Vad duktiga vi var på och ringa, not :(

Vi måste höras senare i veckan. Har en ROLIG sak att berätta och en TRÅKIG :(

Men som sagt hörs i veckan. Ciao bella!

2010-05-03 @ 22:58:57
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0