What a week...

Ja, var ska jag börja? Vad sägs om måndag..
Nej förresten... vi hoppar över den dagen än så länge..


I tisdags däremot kan jag berätta att jag körde till Långsele med min senaste handledare. Lång körning och lite spännande med krånglande strömavtagare osv. Vi tog över tåget i Örebro vid elva på kvällen och körde nonstop till Långsele, framme klockan nio på morgonen. Då kan jag säga att det va rätt gött att gå och lägga sig och sova. Sen skulle vi egentligen ha åkt tillbaka vid halv sju på kvällen men det hade blivit förseningar med lossningen av vårt tåg och dessutom hade dom brutit strömmen pga ett banarbete så vi kunde inte åka förrän nio morgonen därpå. Det va väl ingen större fara för oss för vi hade ju våra sängar att sova i, men dom stackars gubbarna som körde till lossningen (25mil bort) fick ju sitta och frysa på loket i massa timmar. Tur att jag hade en kanontrevlig handledare så det kändes ändå som tiden for förbi ganska snabbt. På vägen hem hade vi stopp i Ljusdal pga ännu mer banarbete men där slumpade det sig så att biltåget som va på väg hem från Kiruna också stod så då passade vi på att stri lite med dom och gick dessutom och käkade lunch på en thairestaurang i närheten. Trevligt när man nu ändå skulle stå där i ett par timmar. Tids nog fick vi i alla fall åka iväg och då mötte jag två från klassen på rad, det va kul.
En mindre kul grej är att ytterligare en person ur min klass har hoppat av. Det fattar jag helt enkelt inte. Hur fan kan man hoppa av när man bara har tio veckor kvar av utbildningen? Snacka om bortkastad tid och pengar. Men  men.. det är ju hans bekymmer antar jag.

Bild jag tog från loket när vi stod i Gastsjön


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0