Åh, vilken dag!

Grums-tur idag. Började som sagt ap-tidigt, men lyckades ändå med berdiften att vakna fem minuter innan klockan ringde. Gött det, då blir man inte lika seg. Körde till Grums, krokade av och gick och la mig och sov i två timmar. Tillbaka på loket så blev det till att vänta för ett Hector-tåg stod i vägen. Under tiden ringde farsan och frågade om jag ville med på hockey. Gärna sa jag, men kan tyvärr inte för jag ska ha prov imorrn och vill inte bli för sen ikväll. Då sa dock min snälla instruktör att vi kunde ju för allt i världen ta provet idag, det va ju synd om jag skulle missa och se FBK. Sagt och gjort, provet tog vi när vi kom tillbaka till Kristinehamn. Lagom nervös kan jag tala om att jag va. Jag hade inte full pott men klarade mig i alla fall med hyfsad marginal, typ sju fel av ca sjuttio. För mycket i mina ögon men det räckte ju som sagt.
Med andra ord så är jag lokförare på riktigt nu, jag får köra själv! Tjoho! =)

Dessutom vann Färjestad över HV71!! Helt ok match överlag, Salak gjorde bra ifrån sig måste jag säga. Negativ kritik är att dom har lite klent offensivt spel emellanåt, lite väl ofta.. Och jag skulle gärna pratat lite med domaren, #10 Thomas Andersson om jag fattat namnet rätt, för han måste haft nån störning under matchens gång.
Hur som helst, vinst med 4-1. Jag gillert!!

Nu ska jag sova, för nu känns det att jag varit vaken i tjugo timmar...

god natt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0