Jour

Idag blev det en tur till Laxå och tillbaka. Skulle testa två lok, en tmy och en RC3. Vi va en hel hög med folk och dator inkopplad till TMYn men där hittade vi inga fel. RCn va det värre med, massa atc-fel hela tiden. Tillslut ringde fjärren och undrade va problemet va. Det slutade med att vi fick stänga av atc´n och köra utan, lärorikt.
När jag kom tillbaka så fanns det inte riktigt nåt åt mig att göra så jag lyckades få Micke att visa mig hur man byter bromsblock på vagnarna, kan ju va bra att kunna om man nån gång skulle behöva göra det. =)

Imorrn skulle jag egentligen också haft jour men jag fick byta till mig en Hällefors-tur. Jag behöver ju få köra lite själv och han jag bytte med behövde va på kontoret och greja lite så det blev ju jättebra för alla inblandade.

Schemat för nästa vecka är omändrat så nu vet jag inte riktigt vad det blir där. Vi får väl se.

Nu ska jag till syrran och dricka lite kaffe!

tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0