Scrap-mässa

Japp, scrapbook-mässa i Karlstad idag. Jag syrran och korven drog iväg för lite inspiration och nåt att göra helt enkelt. Det började lovande med att korven blev åksjuk och ville spy hela tiden så hon va ganska olycklig på vägen dit. Vi löste det med att åka med rutan lite öppen, lite kyligt men hellre det än spyor i bilen..
Väl framme va vi lata och orkade inte leta efter den utlovade fria parkeringen utan tog den utanför mässdörrarna. 16:- timmen, en hel förmögenhet för nån som är van lilla Kristinehamns taxor.. Tur att det inte kostade så mycket att gå in, till och med gratis för barn! Vi såg massor med kul grejer och hur mycket som helst vi skulle villja ha, men man fick ju hålla i plånboken lite i alla fall, mässpriserna till trots. Jag kom ändå därifrån med en del godsaker, stämplar för att vara exakt. 
Filippa hittade en mjukis-glass som hon ville ha men sa till Sanna att "då måste vi köpa en åt Zolina också!" Dessutom fick hon en mjukis-dammsugare (sån där delicato-mojj) av tjejen i kassan för att hon nog va mässans yngsta besökare =)

På hemvägen blev det till att stanna på Ica och handla tacos till kvällen. Eftersom vi fick besök så vart det även lite dessert, ugnsvarm frukt med florsocker och riven choklad och glass. Proppmätt är ordet, känns som jag inte kommer behöva äta på en vecka.

Hittade min iPod häromdagen också så på kvällen har jag mest suttit och petat in musik som jag kan tänkas villja lyssna på. Imorrn har jag tänkt bläddra i JTFen, uppkörningsveckan som kommer nu och kan känner press press press...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0