Tröttast...

Uppkörningsveckan är i full gång. I måndags var det tur till Bålsta och hämtade nästan tjugo vagnar med stenplattor. Igår bar det av till Gävle med timmertåg, kom hem idag. Började kvart i fyra i morse så jag är lite seg i mössan just nu. Men det har gått bra iaf, det är ett plus. Imorrn ska vi köra till Grums, ännu en jätte tidig tur så det blir till att lägga sig tidigt ikväll. Fredag är "bara" skriftliga slutprovet, huhu..... Men jag tror nog att instruktören tror att vi klarar det för vi har redan fått schemat för nästa vecka. Hoppas dom inte behöver planera om. =/  Om allt går bra hur som helst så kommer jag ha min allra första egna tur på måndag! Hällefors, tack och lov. Dit har jag ju varit några gånger nu så det känns ganska tryggt. Dock så är det ju system M så man har ju inte alla säkerhetslinor som i vanliga fall, men det fixar jag. Fattas bara att det är mycket vagnar hem så att jag korkar i lokabacken... Får läsa på så jag vet vilken kilometer den börjar..

Det är inte så mycket annat som existerar för mig just nu. Tåg tåg tåg...

Tjo!

I Gävle finns det förresten små bockar överallt, jag va tvungen att ta kort på några stycken. Jätteroliga =)








Kommentarer
Postat av: Rolf Sand

Jag kommer troligtvis till Hällefors på måndag för utbildning på TB-lok, vi kanske syns, håll ögona öppna. Ha de gött.

Rolf

2010-10-06 @ 17:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0