Virre vs T43 1-0

Kom till jobbet imorse, lagom pirrig och en halvtimme tidig. Fixade med alla papper, fick reda på att det va en T43a som skulle bli draghäst för dagen. Hmm.. Det skulle alltså bli första gången jag kör en sån själv och då har jag bara kört den två gånger tidigare överhuvudtaget. Det blev ingen felfri tur direkt. Lyckades med konsstycket att få motorn att stanna men jag är stolt över att jag löste problemet själv, även om jag faktiskt ringde en av mina instruktörer för att dubbelkolla så att jag gjort rätt efter att jag börjat rulla igen. I Hällefors så va det lugnt som bara den. Hade ju stängt av loket eftersom det inte va nån växling idag och när jag skulle starta upp det igen så tjöt larmet som bara satan. Men, efter lite letande så kom jag på va det va det med så jag grejade det!! Yeay!!


Det blev Kiruna nästa vecka förresten. Det är massa snö däruppe, nån som vill att jag ska ta med en snöboll hem?

tjo...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0