Hur många ägg har du ätit?

Det är ju påsk och så och jag hörde att vi åt ruskigt många ägg vid den här tiden på året. Jag har ätit tre. Ingen fara för mitt kolesterolvärde alltså skulle jag tro. Däremot så har jag, som jag själv förutspådde, ätit massor med godis.. Igår satt jag större delen av dagen på balkongen och solade, hur gött som helst. Saft och godis va dieten och en bok underhållningen.
Däremot så fick jag en energikick av nån underlig anledning frampå eftermiddagen och drog igång och rensade garderoberna. Jag bet ihop och slängde ganska många gamla favvoplagg men helt ärligt, hur vettigt är det att ha kvar plagg somär fyra storlekar för stora för mig nu? Det är inget jag kan använda och det tar bara plats. Så två kassar blev skräp och tre blev till insamling. Sen har jag faktiskt ytterliggare en kasse som är kläder som är i princip oanvända som jag tänkte se om jag kan kränga för några kronor på Tradera.
En del saker blev ju kvar som jag nog aldrig kommer använda men som jag helst enkelt inte vill bli av med. En tröja min farmor stickat tex men som är enormt stor eftersom det va såna kläder jag ville ha vid den tiden (när jag va femton typ), och klänningen jag hade när jag tog studenten. Lustigt nog så sitter den lite bättre nu än den gjorde när det begav sig.
En kvällspromenad blev det också innan det va dags att sova. Hängde med en kompis till Ica och handlade lite onyttigheter. Efter en sån varm och slö dag va det gött med lite svalare kvällsluft.


Har ni sett? Hittade en jacka med det här supersnygga trycket i garderoben. Jag fick den för nåt år sedan, det är lite trasig men fasen om jag inte ska laga upp den. Jag blir ju så nostalgisk :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0