What´s what?

Tja, det va längesen sist! Hur har ni haft det? Jag har upptäckt att våren har anlänt. Gött som fan. Jag hittade tussilago i Dalarna som jag sa i nåt tidigare inlägg men nu har jag även hittat blåsippor! Och en hel drös med vitsippor såklart.. Jag är inte överdrivet intresserad av blommor och sånt men såhär när våren är efterlängtad så blir jag lite mer lyrisk över lite kronblad. Dessutom är det så gött att se hur träden blir grönare och allt blir mysigare på nåt sätt. 

Annars har jag jobbat, som vanligt. Om jag orkade så skulle jag lägga upp tråkiga bilder från ställen jag varit på men det är jag för lat för så det blir inget. Vad jag kan tala om för er är att om ni ska ut och se er om i Sverige så behöver ni inte åka till Grimstorp, typ söder om Nässjö, där finns inte ett dugg intressant och den stackare som jag pratade med såg ut som han helst hade varit var som helst utom just där. Jag spenderade tre och en halv långtråkiga jäkla timmar där i onsdags, inte kul alls. Det va så tråkigt att inte ens min telefon ville va där. När jag tar kort med den spar den nämligen även information om vart bilden togs men just där ville den hellre va i Jönköping... Jag förstår den fullständigt.

Nu är det påsk dessutom, det är godis överallt. Jag som precis har (håller på att), hämtat mig från jul-sockerberoendet. Jag rör mig inte i proportion till mitt godisintag om man säger så. Nu är jag ju ledig i tre dagar dessutom och har all tid i världen att bara mumsa godsaker...

Imorrn ska jag träffa min gamla kompis Elin och hennes karl. Det ska bli nice, ses ju inte värst ofta eftersom hon bor i Umeå och där svänger ju inte jag förbi så ofta. Inte alls faktiskt... Trevligt ska det bli iaf..

Tjo tjo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0