Redan torsdag?

Fasen va veckan gått fort. Jag hinner inte med. Idag kom jag hem från Göteborg. Ska ner imorrn igen. Till rätt hotell imorrn dock förhoppningsvis. Sov på Hotell 11 i Eriksberg eller vad området heter. Inte världens bästa.. Absolut inte sämsta heller, men frukosten för nån som ska åka innan vanlig frukosttid är under all kritik. En smörgås och the eller kaffe. Jag som inte dricker sånt på morgonen och vill ha jos och liknande kunde ju bara glömma det. En ramlösa kunde jag få. Vem fan dricker ramlösa till frukost. På hotellet vi vanligtvis har, Arken i Scandiahamnen, får man iaf både smörgås, yoghurt, frukt, ägg och jos.
Sen kan jag ju säga att jag va måttligt road av att brottas med en silverfisk som säkert va två decimeter mellan ögonen. Den satt på väggen bredvis sängen och hånflinade åt mig..
Sen tyckte jag att det va lite kyligt men jag hittade ingen temostat nånstans så jag gick ner till receptionen och frågade om hon visste var man möjligtvis kunde hitta nämnda termostat. Hon såg ut som ett frågetecken och undrade om jag inte bara kunde vrida upp värmen på elementen. Jag orkade inte förklara för henne sen att det inte fanns ett enda element i hela rummet..
Nånting som va lite kul va dock när jag rinde efter taxin. Eftersom jag inte hade nån exakt adress där jag befann mig utan bara kunde beskriva ungefär var i hamnen jag va så skulle taxiföraren ringa upp mig. Jag vet inte om ni nånsin lyssnar på p3 på radion? Har ni i så fall hört ett program med Lilla al fadji? Han ringde iaf upp mig för att stämma av lite närmare var jag stod och han lät PRECIS som lilla al fadji. Jag fick bita mig i läppen för att inte börja garva när jag pratade med honom. Pratglad va han dessutom Jag vet numera att han kör taxi som extrainkomst eftersom han och hans familj nyss öppnat en restaurang med mexikansk mat i Eriksberg. Jag har lovat att berätta om det stället för min polare som bor i Göteborg, så Tirre om du läser det här, Puebla heter restaurangen =)

Annars då? Nä...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0