Det går om man vill..

Sant i många lägen, som tex idag. Vaknade hur sent som helst, typ halv elva. Släpade iväg till ett fik i skärgården där vi fick i oss lite frukost (läs: lunch). Riktigt gött att sitta ute i solen och mumsa på en smarrig smörgås, med tonfiskröra i mitt fall, och titta på lite folk. Tänkte inte göra så många knop idag, bara vila och så.. som vanligt skulle nog några säga. Hur som helst. När vi kom hem så gjorde jag mitt livs första smulpaj, innehållande blåbär och jordgubbar. Den blev supergod om jag får säga det själv, och det får jag. När jag sen var till Maxi för att köpa vaniljsås och lite annat så såg jag att dom utanför sålde jordgubbar för 25kr/litern. Jättefina och jättegoda (jag provsmakade), så jag köpte 6liter.. Så ikväll har vi gjort jordgubbskross och frusit in. Kommer sitta fint i höst :)
Eftersom jag vaknade så sent så är jag väldigt otrött nu vilket är mindre bra för imorrn ska jag jobba, har en tur till Bålsta. Börjar vid sju så det vore ju fint om man kunde sova ordentligt innan. Lång är den dessutom, slutar inte förrän elva på kvällen.. *suck*

Kanske lite varm choklad hjälper för att bli lite sömnig? Har ju hört att varm mjölk ska funka iaf..



Tre såna här byttor med jordgubbar! Mums.. :)




Och pajen såg väl inte så tokig ut heller? Första försöket :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0