Fästingar är ett jävla otyg

När jag vaknade i söndags så såg jag en liten svart prick nordväst om knät. Vid närmare inspektion såg jag att pricken hade ben. Blä.. Jag gillar inte kryp, definitivt inte när dom SITTER FAST PÅ MIG!! Tre djupa andetag, sen upp och slita fram färstingplockaren ur medecinskåpet. Efter några djupa endetag till så va den jäveln snarad och utryckt. Onödiga jäkla djur..

Idag kom jag hem från Göteborg, drygt fem timmar för sent. Imorse så hade några jäkla pundare nämligen snott kopparkablage i skandiahamnen igen så ingen kom in eller ut därifrån. Till slut så löste det sig iaf men dagen blev ganska lång.. För säkerhetsskull så fick jag bekymmer med TMY:n på väg från Laxå också med vattentemp-larm. Det har varit jättevarmt hela dagen, nu i skrivande stund så är det 29 grader i skuggan.. Gäller att dricka mycket vatten nu.
Vilket är precis vad jag ska göra nu.

Tjo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0