Mitt öra har anorexia

Det är sant. Mitt vänstra öra har fått nåt kroppskomplex och börjat tokbanta. Man kan se partier som nästan är vita, ser helskumt ut. Det matchar ju inte resten av kroppen, jag har ju inte gått ner nåt i vikt i övrigt så vad fan har det tagit åt mitt öra???
När jag ändå är igång med kroppsfixeringen, kan nån förklara varför jag har så sjukt kalla händer? Inte hela tiden men rätt ofta. Och jag får ganska lätt blåmärken dessutom, och nej, jag är inte blödarsjuk.

Det är midsommar nu om ni skulle ha missat det. Eller ja, imorrn.. Ytterliggare ett bevis på att tiden går alldeles för fort. Jag hinner inte med. Snart är det dags att börja leta julklappar igen och innan jag hinner blinka så är det 2012..
Det är så mycket som ska göras nu.. vart ska man få orken ifrån? Fyra veckor kvar innan det blir semester, då ska jag försöka att bara göra roliga saker om det nu ska göras nåt alls.

Angående händer.. Om ni tittar på era händer, vad ser ni då? Skavanker? Vackra linjer? Min farmor sa alltid att jag hade pianofingrar, långa och smala, perfekta för att sprida ut över tangenterna på ett piano. Det har inte blivit så mycket av den varan för min del, tyvärr. Men när jag tittar på mina händer så ser jag så mycket annat. Ett ärr i handflatan efter att jag klippte mig rätt i handen och även om det inte va så smart gjort så talar det om att jag gillar att pyssla. Jag har en liten valk vid lillfigret på vänster hand som skvallrar om hur jag anväder bromsen på tågen. Titta på dina händer och försök minnas allt du kännt, allt du rört vid. Till exempel hur ett kallt glas känns, nafsande valptänder i tummen, att låta en liten spindel krypa runt mellan fingrarna eller en annan människas hud under fingertopparna..
Jag blir nästan lite andlig när jag kommer att tänka på såna saker, tacksam över att min kropp fungerar som den ska för det mesta, tacksam för att jag har vett att uppskatta mitt liv.
Jag minns fortfarande väldigt väl hur det kändes att hålla farmor i händerna sista gången jag pratade med henne. Jag minns hur hennes händer kändes efter att hon dog. Samma sak med farfar..
Tacksam.


Kommentarer
Postat av: Jönsson

Farmor var allt en go tant det...

Henne o farfar gillade jag... :)

2011-06-23 @ 23:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0