Älgfärs..

Vet ni hur mosad älg luktar? Inte gott. Riktigt jäkla vidrigt faktiskt. Har haft jour idag så jag, vilket bland annat innebar att jag fick köra ner ett lok som kört på en älg till stall för rengöring och reparation. Hela fronten och plogen va full av maginnehåll och det hängde tarmar och klet överallt. Väl inne i stall och dom började gröpa runt i allt så slet dom fram en bit av revbenen och nån klump som ingen riktigt kunde identifiera. Vi hittade slamsor längs nästan hela sidan på loket och första axeln på vagnen närmast lok va geggig och full av päls. Stackars djur..
Igår kom jag hem från en Krylbo-tur, som va smidig som bara den om man bortser från en lätt bångstyrig spårspärr. Bortskämd med att få sitta på loket typ hela tiden och kollegan va ute och växlade. Kvällen blev inte så långtråkig som den brukar heller..
Kan ni fatta att det är Mars redan? Det va ju nyss jul. Märkligt att tiden kan variera så. Att det kan kännas som det nyss va jul medans det känns som andra grejer är hur längesen som helst.. Hmm..
Imorrn är jag ledig! Wee! Då ska jag se om jag hittar en present till kusinen och ta en fika med syrran och min tränings-guru. Tänkte försöka få till ett träningspass med henne snart, jag har blivit så vansinnigt lat, behöver få en spark i häcken så jag kommer igång igen. Med lite tur får jag med mig syrran också.
Torsdag är det dags för en ny Krylbo-tur igen, ska försöka komma ihåg att ta med mig boken jag köpte häromdagen, man har ju som sagt ganska mycket tid till övers när man är där. Sen är det långhelg för mig, trevligt..

Och nu, nu är det slutinformerat för dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0