Nya fönster

Idag blev dom klara med fönsterbytet, invändigt i alla fall. Det blev jättefint. Enda bekymret är att nu går alla persienner på insidan fönstren, vilket ställer till det med blomkrakarna som bor där. Det måste jag lösa på nåt sätt. Det börjar bli dags att fixa en snygg och bra lösning på gardin-situationen i vardagsrummet också. Vi har bott här i två år och än har det inte funnits några gardiner där. Jag har liksom inte kunnat bestämma mig för vad jag vill ha. Nu finns det dessutom inte ens några fästen för en gardinstång så nu gäller det att komma på nåt från scratch. Vilket egentligen borde va lättare för då fins det ju inga begränsningar. Lättare och dyrare... hu.. Vad tror ni om sånadär jalusier? Det kan ju bli snyggt.. Äh, jag får väl hugga tag i kusinen eller nåt så får hon välja, hon kan det där.

Fasen va trött jag va när jag kom hem från Göteborg idag förresten. Det blev lite ont om sömn för det blev lite försenat ner igår. Men jag hade iaf sällskap halva vägen av en av grabbarna på vagnverkstan som behövde skjuts så det va kul att ha nån att prata lite med. Tyvärr så snodde en kollega honom i Hasselfors för det behövdes hjälp att växla in hans tåg. Fjärren visste om att jag skulle stanna till och släppa av honom men dom ringde upp mig efter några minuter och frågade om jag hade parkerat. Vilken jäkla fråga.. Jo jag gick och tog en fika.. Tss..
Hur som helst, jag kom ju hem tillslut. Ville inget hellre än att gå och lägga mig nån timme, hade dessutom en ganska jobbig huvudvärk. Det gick ju dock inte eftersom dom inte va helt klara i lägenheten med fönstren så jag fick vackert va vaken. Snodde med mig datorn in i sovrummet och slösurfade nån timme. När dom lämnade lägenheten så hade jag bara typ en timme på mig innan det va dags att fixa med käk etc så det blev inte så mycket vilat för min del..

Imorrn är det dags att köra till Hällefors, alltid lika spännande :P Sen ska kvällen spenderas som barnvakt åt systers små monster, det ska bli intressant.
Det betyder att jag behöver sova nu, annars kommer jag aldrig orka med allt.

God natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0