sol ute..

Inte nu då, nu är det kväll. Men det har varit väldigt härligt väder idag. Dessutom va jag ledig, det va trevligt. Syrran jagade ut mig ur lägenheten vid halv elva på en frukostfika innan hon skulle jobba. Satte oss på Ejes en kortis och babblade lite om allt och ingenting. Precis när hon börjat gå mot jobbet med mig som sällskap en kort bit på vägenså ringer hennes telefon. Minstingen har nästan 40grader feber och måste hämtas på dagis. Typiskt värre, det va bara att ringa jobbet och förklara läget, sen hämta kidsen. Inte lätt alla gånger.
Jag tog en sväng över stan lite senare i jakt på Rutiga Kokboken. Hittade den också men den va så satans dyr så det fick vackert vara. Däremot hittade jag ett par skor på coop(!) för ynkliga 99kr. Det gillar vi, håller kanske en sommar med lite tur men man får väl vad man betalar för. Converse-kopior va det iaf. Jag gillar dom, jag hade såna när jag va ung och oskuldsfull kommer jag ihåg. Jag har funderat ett tag på att skaffa såna igen men för mig är det liksom slit-skor och det har jag ingen lust att betala sjuhundra spänn för. Då får man ju hjärnblödning första gången man lyckas lera ner dom i vårvädret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0